27 maart 2015

Haantje Ku en kipje Tok vieren Pasen

In de klas maakten we kennis met
Kato, de kip en hebben we die waargenomen.

Het is een hele zotte kip die nooit kan zwijgen!

We luisterden naar verhaaltjes, leerden 2 liedjes en hebben al
veel gewerkt.

Een paasei kleuren volgens legende, eitjes versieren, klok kleuren met strepen, groot ei met kleine eitjes knippen en kleven, eitjes kleuren, puzzeltekening maken, ...

Enkele kleuters die graag en al goed knippen helpen bij het uitknippen
van alle eitjes die aan de paasklok komen.
Leuk om helpers te hebben!

We maken ook een matrix. Dat zijn allemaal kaartjes die ze op de
juiste plaats moeten hangen.
Rekening houdend met kleur en tekening.
Als echte uitdaging heb ik er ook nog 1 waar ze moeten sorteren volgens
2 kleuren en decoratie. Dat is een hele moeilijke maar
elkaar kunnen helpen is ook een doelstelling.

Spelletjes spelen: wat is er weg, wat ligt 1st?,...
Er werd ook al héél veel gespeeld. Ik heb al veel
moeten proeven in de poppenhoek. Ze maken de
vreemdste dingen klaar.

Aan fantasie geen gebrek!

Bij juf Stéphanie maken de kleuters een kip voor Pasen,
bij mij in de klas maakten we met papiermaché rond een ballon
grote eieren. 
Deze knipten we in 2 en de kleuters kiezen zelf hoe ze het afwerken.
Er werden al kippen en mandjes gemaakt naar eigen keuze
en volledig zelf door de kleuters.

De resultaten mogen gezien worden. Fier als een gieter ben ik
op mijn kapoenen. En zij ook op zichzelf natuurlijk!
Niet iedereen is klaar dus volgende week nog werken geblazen.




Geen opmerkingen: