5 juni 2015

B-day juf Kimmy

Op dinsdag, 2 juni, was het zover!
Héél wat kleuters wisten het nog.

De felicitaties kwamen al snel toen ze mij
op de speelplaats zagen.

In de klas overliepen we hoe we een verjaardag vieren:
Wat hebben we nodig?
Hoe doen we dat?

De kleuters beslisten:
ik moest een kroon hebben, zogezegd zo gedaan,
we maakten vlug een kroon.

Wie wist nog wat erop moest staan? Dit had ik ooit
eens gezegd toen er iemand anders jarig was.
Maar ja hoor, ze wisten het nog goed.

"Juf, het zijn de cijfers van onze verjaardag hé?"
"Een 3?"
"Een 0?"
"Nee," zei een andere kleuter, " een 4"
En inderdaad een 3 en een 4.

Ik moest kaarsjes uitblazen en er moesten foto's genomen worden.
Maar het toestel van de klas was aan het opladen na het nemen van heel wat andere foto's
dus met mijn toestel.
Wie zou dat kunnen?

Na even te brainstormen kwamen de kleuters bij juf Stéphanie uit.
Ze zongen, ik blaasde de kaarsjes uit.

Toen vroeg een kleuter heel voorzichtigjes:
"juf, waar is de taart?"
Ik vertelde dat ik voor 1 keer iets ongezonds meehad.
Snel werd geraden dat het chips waren. Maar ze lusten dat wel allemaal, kreeg ik snel te horen.

In de namiddag deden we "cinema" zoals een kleuter het noemde. We keken op
de computer naar een verhaal en aten onze chips op.

Bedankt voor de wensen, tekeningen, ...

Geen opmerkingen: