5 juni 2015

Waterspelletjes en in de zandbak

Op vrijdag had ik in de voormiddag,
zodat het nog niet TE warm zou zijn, een estafette voorzien.

Ik verdeelde de kleuters in 3 groepen en elke groep had een parcour
dat ze moesten volgen. 

1. beker vullen 
2. springen van hoepel tot hoepel
3. springen over een stok
4. stappen over de bank
5. van de bank springen
6. beker leeggieten in een doos

De reservekledij en de handdoek had ik gevraagd omdat ze 
hier serieus nat konden door worden.

Maar nog nooit zag ik ze zo voorzichtig de stappen doen waardoor
het nat zijn héél beperkt bleef.
Dus geen reservekledij en handdoek nodig.

Ik smeerde de hele dag kleuters in van kop tot teen, ze hielpen zelf
ook wel een beetje. Ik rook zelf naar 101 verschillende soorten. ;)


Na de waterestafette in de zon ( ongeveer een halfuurtje) was het tijd voor schaduw 
en gingen we in de zandbak spelen.
Samen in de zandbak, waar er redelijk veel schaduw was. En af en toe
gebruikte ik de waterverstuiver om ze te verfrissen.
Ze vonden het super!

Geen opmerkingen: